INDYWIDUALNA TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

  1. IMIĘ I NAZWISKO SPECJALISTY: Monika Pawłowska
  2. GRUPA DOCELOWA: dzieci do 10 roku życia 
  3. FORMA ZAJĘĆ:  indywidualne
  4. CZAS TRWANIA: zajęcia SI rozpoczną się w listopadzie 2022 roku, czas trwanie 50 minut.
  5. TERMIN ZAJĘĆ: ustalane indywidualnie 
  6. ZAPISY: zakończone

Dla kogo:

Zajęcia przeznaczone dla dzieci do 10 r.ż. które mają stwierdzone zaburzenia integracji sensorycznej na podstawie diagnozy oraz nie są objęte pomocą terapeutyczną na terenie innej placówki.

Cele zajęć:

Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań.

Terapia SI nie jest uczeniem konkretnych umiejętności (np. jazda na rowerze, pisanie, czytanie), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności.

W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapeuty jest, przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.