O Nas

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Grodzisku Mazowieckim jest placówką publiczną, której głównym celem jest udzielanie bezpłatnej pomocy psychologiczno - pedagogicznej dzieciom i młodzieży, a także okazywanie rodzicom oraz nauczycielom wsparcia i pomocy związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.

Główne zadania poradni:

- diagnozowanie dzieci i młodzieży,

- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki,

- wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.

Poradnia otacza opieką, udziela pomocy i wsparcia:

– dzieciom i młodzieży uczęszczającym do przedszkoli, szkół i ośrodków, mających siedzibę na terenie powiatu grodziskiego, oraz ich rodzicom,

– dzieciom, które jeszcze nie rozpoczęły spełniania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i nie korzystają z wychowania przedszkolnego oraz nie są objęte zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi, a których miejsce zamieszkania znajduje się na terenie powiatu grodziskiego, oraz ich rodzicom,

– dzieciom, które aktualnie nie uczęszczają do szkoły lub ośrodka, a których miejsce zamieszkania znajduje się na terenie powiatu grodziskiego oraz ich rodzicom,

– nauczycielom, wychowawcom i specjalistom, zatrudnionym w przedszkolach, szkołach i ośrodkach z terenu powiatu grodziskiego.

Oferujemy:

– pomoc psychologiczną, pedagogiczną, logopedyczną, terapeutyczną  dla dzieci i młodzieży,

– konsultacje, porady, szkolenia i warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców, nauczycieli i szkolnych specjalistów,

– współpracę z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu i organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych i indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

Poradnia posiada uprawnienia do wydawania:

– opinii psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych,

– orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego,

– orzeczeń o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania,

– orzeczeń o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,

– opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.